• Zaaldienst

    De zaaldienst zorgt ervoor dat alle praktische zaken in de SKWA of in Het Spectrum op een goede manier verlopen. Hieronder het zaaldienstschema voor de komende periode. In de praktijk is gebleken dat de zaaldienst alleen aanwezig hoeft te zijn bij de jeugdwedstrijden. De oudere jeugdteams en de senioren dienen zelf te zorgen dat alles goed verloopt tijdens en na de wedstrijden.

  • Zaaldienstprogramma
  • Taken Zaaldienst

    Het zaaldienstteam bestaat uit: Kees van Alten, Maria Breur (ook wedstrijdsecretaris), Jan van de Bilt, Chrétien van Geijlswijk, Cindy Kapteijn, Tamara Kors, Anouk Neerincx en Marjolein Spelde. Indirect zijn ook betrokken Marcel Grit (facilitaire zaken) en Kirsten van Poeteren (bestuur).

    Wil je ons team versterken? Stuur dan een email naar zaaldienst@bvhoofddorp.nl. We hebben een leuk enthousiast team.

    Gereedmaken zaal

    • Sleutelbos ophalen (restaurant SKWA)
    • De linkerkast is de zaaldienstkast (SKWA) en is alleen geopend tijdens de wedstrijden. De zaaldienstkast heeft een eigen sleutel
    • Wandbaskets omlaag (met automatische bediening)
    • Eventueel handmatig omlaag draaien voor X12 teams
    • Verrijdbare baskets (torens) neerzetten
    • Banken neerzetten voor de teams
    • Tafels en stoelen (2) neerzetten voor de tafelaars
    • Elektronisch scorebord aansluiten (veld 1 en 3 in de SKWA)
    • Elektronisch handscorebord neerzetten op veld 2 in de SKWA en aansluiten
    • Teamfoutenbordjes en balbezitpijl op de tafels
    • Sponsor reclameborden neerzetten verspreid langs de achterwand
    • Vuilnisbakken (geel) klaarzetten in de zaal (in de SKWA 4 stuks)
    • EHBO kist neerzetten op de zaaldiensttafel

    Voorbereiden wedstrijden

    • Tablets neerleggen, instellen voor de betreffende wedstrijd van veld 1, 2 of 3 en zorgen dat de tablets zijn opgeladen
    • Wedstrijdformulier groen (slangenmodel) neerleggen op de tafel voor wedstrijden X12 wedstrijden
    • Controleren of de tafelaars aanwezig zijn. Anders zorgen voor invallers.
    • Namen noteren van tafelaars die niet opgekomen zijn
    • Controleren of de scheidsrechters aanwezig zijn. Anders zorgen voor invallers.
    • Namen noteren van scheidsrechters die niet opgekomen zijn
    • Wedstrijdballen verzorgen
    • Zorgen dat de wedstrijden 'op tijd’ beginnen

    Tijdens wedstrijden

    • Tafelaars op weg helpen met het tablet en score-apparatuur (indien nodig)
    • Deel tijdens de rust een flesje water uit aan de scheidsrechters
    • Deel tijdens de rust een koekje uit aan de tafelaars
    • Houd de velden in de gaten op sportief gedrag van spelers/coaches/publiek
    • Bij onsportief gedrag: kijk of hier een rol voor de zaaldienst ligt om mensen aan te spreken
    • Blijf opletten bij spannende wedstrijden. Blijf erbij tot het einde, zodat bij discussies de scheidsrechters niet als enige onafhankelijk zijn

    Na afloop van de wedstrijd

    • Controleren of de scheidrechters na de wedstrijd het wedstrijdverslag op het tablet hebben vastgelegd. Daarna zijn de uitslagen te zien op Sportlink
    • Controleren of de spelersbanken schoon zijn en teams hun afval opgeruimd hebben
    • Innemen van de wedstrijdballen

    Tweede divisie / landelijke wedstrijden

    • Schotklokken neerzetten en aansluiten
    • Drie tafelaars in plaats van twee tafelaars
    • Deze wedstrijden worden gefloten door aangestelde scheidsrechters van de bond
    • Deze scheidsrechters een sleutel geven van een scheidsrechterskleedkamer. Deze sleutels liggen in het restaurant.

    Opruimen

    • Controleren of de verrijdbare baskets zijn opgeruimd/wandbaskets omhoog
    • Controleren of alle ballen in de rekken zitten en de rekken op slot zijn
    • Controleren of er geen afval in de zaal ligt
    • Controleren of de sponsor reclameborden opgeruimd zijn
    • Controleren of alle materialen weer netjes in de zaaldienstkast zitten
    • Controleren of alle kasten op slot zijn
    • De sleutelbos afgeven in het restaurant van de SKWA of Het Spectrum
    • Bij storingen of defecten aan ons materieel, dat direct melden bij de balie/receptie en aan Marcel Grit. Hij zorgt er dan voor dat er op maandagmorgen direct aandacht en actie op komt.

    Calamiteiten

    • Bel 112 bij calamiteiten. Aarzel niet!